Експерти: Пандемията накара повече хора да банкират онлайн

- Advertisement -

За да стане клиент на банка, човек трябва да отдели средно между 30-40 минути за посещение в банков клон

Над 90% от продажбите на банкови продукти у нас се извършват в банков клон. Използването на онлайн банкиране пък все още не е предпочитано от българите, като делът на продуктите, купени в изцяло дигитална среда, е под 5%. Това показва проучване на банковия сектор в страната, цитирано от Татяна Иванова – изпълнителен директор на „Маркетинг и дистрибуция – банкиране на дребно” на голяма българска банка, съобщава в. „Монитор“.

Пред в. „Монитор“ тя заявява, че заради коронавируса, склонността за потребление на продукти и услуги, включително финансови от разстояние, е по-висока от всякога. Въпреки това делът на клиентите, които използват онлайн банкиране, остава нисък. „Това не се дължи на липса на интерес или склонността, причината е, че финансовите институции в България не предлагат достатъчен брой изцяло дигитализирани процеси“, казва тя.

Снимка: Pixabay.com

По думите й за да стане клиент на банка, човек трябва да отдели средно между 30-40 минути за посещение в банков клон. Това обаче не включва времето за придвижване или за изчакване. Недостатък е и това, че клиентът е напълно зависим от работното време на финансовата институция и съответно от нейното разположение. С онлайн приложения това време може да се съкрати на 10 минути. Изцяло по дигитален път човек може да открие разплащателна сметка, да поиска срочен депозит, да си купи пътническа застраховка.

Получаването на кредит също може да е онлайн като тук се включват потребителските заеми и овърдрафт картите. Кредитите ще са освободени от такса за кредитна оценка, но лихвите ще останат същите. За целта клиентът трябва да инсталира приложение за издаване на сертификат за електронно подписване на документи. Е-подписът може да се използва пред банки, мобилни оператори и други, като има същата тежест като подписа на хартия. Необходима е двустранна снимка на лична карта, както и лицево разпознаване чрез селфи.

През последните 2 месеца делът на клиентите, преминали на мобилно банкиране, е такъв, че може би ние щяхме да осигурим този ръст в следващите 1-2 години. Само за 2 месец COVID-19 убеди много хора, че да банкираш през телефона и таблетите е много по-удобно”, коментира шефът на Асоциацията на банките у нас Петър Андронов. По думите му заразата ни е хвърлила в бъдещето и така настоящето стана част от бъдещето.

Материалът е от сайта Actualno.com

Прегледана: 2422

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече