Такса „интернет” от 40 лв. на ден в хотел по Черноморието. Цената на екстрата не е била обявена предварително в онлайн офертата за почивка. Според последните данни на ЕК 2/3 от сайтовете за резервации в Европа заблуждават потребителите. От 352 проверени платформи в 235 цените не са достоверни, установиха контролните органи, съобщава Dnes.bg.
Най-често в процеса на резервиране към цената се добавят допълнителни елементи, без потребителят да е получил ясна информация за това. А в 1/3 от случаите първоначалната цена се различава от крайната, твърди Нова тв.
Атрактивна оферта за морска почивка на добра цена привлича Елена Гаджева в началото на месеца и тя прави онлайн резервация. Избира комплекс с апартаменти в Елените. Според предложението в цената са включени всички екстри. Впоследствие обаче се оказва, че интернетът и паркингът съвсем не са безплатни. Достъпът до глобалната мрежа струвал 40 лв. за 24 часа, а паркомястото – 12 лв.
Сред необявените такси е и тази за имуществени щети – в размер на 100 лв., и то без да е посочено при какви условия се удържат пари от депозита.
Така евтината почивка за Елена се оказва солена. След като „скритите” такси излизат наяве тя и семейството й търсят връзка с хотела.
„Обясниха, че ще бъде направена проверка и се извиниха за причиненото неудобство. След известно време реших пак да проверя и се оказа, че вече ги има ясно и точно упоменати в общите условия на резервацията”, казва Елена.
Според Комисията за защита на потребителите в случая става дума за нелоялна търговска практика. Това дава основание за санкциониране на хотела, обясни председателят на контролния орган Димитър Маргаритов.
Експерти в онлайн резервациите съветват внимателно да проследим точно какво включват офертите преди окончателно да натиснем бутона „запази”.
Освен всичко останало, такса „интернет” от 40 лв. на ден не е добра реклама по време на криза, коментират от бранша. Но все пак, ако е ясно обявена, е въпрос на избор от самите туристи и в такава ситуация нарушение няма.
Наред със „скритите” такси в резервацията Елена открива и редица „скрити” условия. Като например – тези за отказ от почивката. Според офертата анулацията е безплатна. При потвърждението обаче се оказва, че това важи, само ако клиентът се откаже от почивката най-малко 5 дни предварително. След това се удържал авансов депозит в размер на 30% от цената на ваканцията.
„Скрити” се оказват и условията за ползване на паркинга. Освен, че се заплаща допълнително, той не бил гарантиран. Гостите на хотела можели да го ползват само при наличие на свободни места.
При проверките контролните органи установяват и разминавания между снимките в обявите и гледката на живо, както и нарушения при агресивни рекламни анонси.
Прегледана: 16539