Статистиката: Търсенето на работници у нас е намаляло с 20% през пандемията

- Advertisement -

Само за последния месец са публикувани с 9% по-малко обяви за работа

Налице е осезаемо намаляване на обявите за работни места, личи от месечния анализ на онлайн платформата JobTiger, предоставен на БГНЕС. 

Само за юли има спад с 9% спрямо юни на предложенията за нови работни места. Но намаляването е още по-голямо, ако се сравни с нивата отпреди началото на пандемията – 20%. Най-сериозен срив е имало през март и април, сравнени с февруари – над 50%.

А ако се вземе за база юли 2019 г., спадът на обявите за работа е 40%.

Тази година през юли са отчетени по-малко предложения за работа във всеки от основните сектори, като с най-голям спад спрямо предходния месец са „Хотелиерство и ресторантьорство“ (-21%) и „Здравеопазване и фармация“ (-19%), следвани от „Строителство (-11%) и „Административни дейности“ (-11%).

Изключение е секторът „Счетоводство, одит и финанси“, при който се наблюдава лек ръст от 2% в публикуваните обяви през юли спрямо юни.

Дяловото разпределение на предложенията за работа остава почти непроменено спрямо юни – с водещи сектори „Търговия и продажби“ (21%), „Хотелиерство и ресторантьорство“ (16%) и „Производство“ (14%), следвани от „ИТ“ (9,4%), „Транспорт и логистика“ (9,4%) и „Административни и обслужващи дейности“ (8,5%).

По градове, с най-голям дял от предложенията за работа е София – 43% от общия брой. От областните градове следват: Варна (9,4%), Пловдив (8,9%), Бургас (3,4%), Русе (3,1%) и Стара Загора (2,3%). Това означава, че общо, предложенията за работа в тези градове са 70% от всички публикувани свободни позиции в страната през юли 2020 г.

Икономиката не е започнала своето възстановяване от кризата, предизвикана от пандемията с коронавирус, но към причините за по-малкия брой обяви за свободни работни места през юли спада и летният отпускарски сезон, в който традиционно предложенията за работа са по-малко.

Изглежда, че засиленото в последните месеци предлагане на работа в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“, предхождащо туристическия сезон, е достигнало своя пик, като намалелият брой обяви в този сектор през юли оказва допълнително влияние върху общия брой предложения, твърди още анализът.

Прегледана: 35987

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече