Платформи като Facebook и поверителност на личните данни са почти несъвместими. Това коментира Спас Иванов, управляващ директор в Baseline Cyber Security, в Bloomberg.tv
„В момента, в който имате една безплатна услуга, каквато е Facebook, която ви дава достъп до милиони услуги, до данни от цял свят, до споделяне на съдържание, до стриймване в реално време, това означава, че стоката е самият потребител„.
„Уязвимостта, която бе открита в Linux е била твърде дълго свободно в интернет – приблизително от 2011 година. Много малко хора могат да кажат дали тази уязвимост е била ползвана, колко точно е използвана и по какъв начин“, заяви Спас Иванов.
„Средният период за откриване на подобна уязвимост при системите с отворен код е около четири години. При системите със затворен код например, този период е между 180 и 250 дни, така че и там нещата не са толкова розови“, коментира Иванов.
Той допълва, че проблемът със сигурността е действително много голям.
„В повечето случаи хората, които произвеждат такъв отворен код, рядко си дават сметка за възможните последствия.“
Илиев припомня и скандала между Cambridge Analytica и Facebook от 2018 г., когато компанията за анализ на данни завладя поверителната информация на много потребители на социалната мрежа.
„Още тогава Facebook въведе по-строги правила и всъщност има доста специфични изисквания към разработчиците относно това какво могат да виждат и по какъв начин могат да достъпват нашите данни“, посочва той.
„Има голяма диспропорция в правата на потребителите и правата на разработчиците, когато става въпрос за тези, които се намират на европейска територия и тези, които се намират извън нея. В Европа има GDPR, който е доста строг. Има обаче и места по света, където личните данни се продават като стока и легален бизнес. Тази диспропорция води до много трудното проследяване от Facebook, относно това кой разработчик в кой континент се намира и на какъв пазар ще оперира“, каза Илиев.
Източник: Bloomberg.tv
Прегледана: 44058