Отслабването е лесно с ето тези зеленчуци

- Advertisement -

Отдавна е потвърдена ползата от зеленчуците за премахването на коремните мазнини. Благоприятният ефект от консумацията им се дължи на високото съдържание на фибри, протеини и малкото калории, пише БГНЕС. Ето кои зеленчуци могат да ви помогнат да се отървете от излишните килограми.

Българският червен пипер

Това е универсален зеленчук с естествена сладост, който става за задушаване, печене или добавяне към салати, убедени са специалистите. Съдържа много хранителни вещества, които насърчават спада на тегло. Чушките са с ниско съдържание на калории и високо съдържание на хранителни вещества и допринасят за усещане за ситост и удоволствие след хранене. Тази комбинация предпазва от преяждане. А фибрите и капсаицинът в състава им допринасят за нормализиране на теглото и намаляване на количеството на висцералните мазнини.

Цвеклото

Някъде много популярен, някъде почти непознат зеленчук. Въпреки това кореноплодният зеленчук е зареден с хранителни вещества, които помагат за контролиране на теглото и мазнините и дори подобряват храносмилането. Цвеклото съдържа много фибри, около 3,8 грама на чаша. Яденето на достатъчно диетични фибри при всяко хранене или лека закуска е известно, че помага за предотвратяване на подуване на корема, намалява апетита и повишава ситостта. Фибрите също помагат за подобряване на здравето на чревния микробиом, който е от решаващо значение за поддържане на теглото или за загуба на тегло, смятат диетолозите.

Зелето

Този зелен листен зеленчук е богат на витамини А, К, С и В6, както и на манган, мед и калий. Освен това ще получите фибри и протеини и само 43 kcal на 100 грама от продукта. Той няма да доведе до незабавни резултати, както и нито един от здравословните начини срещу излишни мазнини по корема. Въпреки това, замяната на захарни и преработени храни във вашата диета, които допринасят за наддаване на тегло, със зеленчуци с високо съдържание на фибри, като зелето, може да намали приема на калории и да увеличи приема на здравословни хранителни вещества.

Спанакът

Тези листни зеленчуци са много питателни и чудесни за приготвяне на салата, гарнитура или смути. Според диетолозите редовното добавяне на спанак към вашата диета ще ви помогне да отслабнете и да намалите мазнините по корема. Сърдечните зеленчуци са не само изключително питателни, но и насърчават загубата на тегло. Спанакът е с високо съдържание на диетични фибри, което насърчава по-доброто усвояване на хранителните вещества и подпомага храносмилането. Продуктът съдържа много витамин К, който също допринася за намаляването на килограмите, по-специално загуба на висцерална мазнина.

Броколите

Броколите са един от най-богатите на хранителни вещества зеленчуци, защото според диетолозите помагат за контролиране на теглото. Този кръстоцветен зеленчук е богат на антиоксиданти, които помагат за намаляване на възпалението в тялото. Основното съединение е сулфорафан, който намалява цитокините и NF-kB. Тези вещества стимулират възпалителния процес. Чрез намаляване на възпалението тялото губи излишното тегло по-ефективно и се представя по-добре във всички останали области. Освен това броколите съдържат няколко хранителни вещества, които помагат за намаляване на мазнините по корема, по-специално витамин С, калций и хром. Витамин С е необходим на тялото, за да метаболизира мазнините в енергия. Зеленчукът е храна с високо съдържание на въглехидрати, която има много предимства, когато става въпрос за отслабване, като например помага да се почувствате сити, осигурява на тялото енергия, стимулира храносмилането и други.

Морковите

И накрая морковите са вкусен кореноплоден зеленчук, който съдържа много повече хранителни вещества, отколкото изглежда на пръв поглед. Зеленчукът има способността да намалява количеството мазнини по корема, тъй като ускорява метаболизма в тялото. Термогенният ефект на храната е количеството калории, които се изгарят по време на храносмилането на продукта. Морковите имат твърда текстура и са силно термогенни, защото карат тялото да изгаря много калории, когато се консумират.

Прегледана: 85275

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече